Působnost The Madmen se dá rozdělit na tři etapy
- první etapou je založení kapely a její činnost s téměř všemi zakládajícími členy
- druhá etapa je po odchodu většiny zakládajících členů a příchodu nových
- třetí etapa - comeback
Jak The Madmen vznikly a první etapa
Zakládající schůzka byla ke konci r.1966 v bosonožské hospůdce zvané Orlovna, prý u piva to lépe myslí. Účastníci této schůzky byli - Rudolf Böhm, Jaroslav Buček, Jan Korbička a Jaroslav Kříž. Předem jasný už byl směr kapely - bude to bigbeat. Ještě nebyly rozdány posty jednotlivců, ale už se vymejšlelo jaký bude název kapely. Byla řada nápadů a typů, každý měl své představy, ale protože se to všem zdálo být dost šílené, zvítězil návrh Jarka Bučka The Madmen - šílení muži. I když této schůzce předcházeli osobní dohody, až na ni bylo definitivně rozhodnuto - prostě The Madmen budou.
Dalším důležitým krokem bylo rozdělení postů. Při procházce v mrazivém zimním večeru směrem k tribunám (jak se v bosonohách říkalo - start a cíl Velké ceny ČR) a při vášnivé debatě nakonec došlo k dohodě a na cestě zpět bylo jasno.
Zakládající členové The Madmen 1966 | |
Rudolf Böhm (1944) | lead voc / guit |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Jan Korbička (1952) | solo guit / voc |
Jaroslav Kříž (1950) | drums |
(tato sestava však veřejně nevystoupila)
První zkoušky začaly u Honzy Korbičky doma v jeho pokoji, ale pro nadměrný hluk byly přemístěny do sklepních prostor, které ač zapuštěny do země byly velice přívětivé. Po několika zkouškách však bylo zřejmé, že řady The Madmen opustí Jaroslav Kříž, kterého na bicí nahradil Honzův spolužák Luděk Brůček.
Členové The Madmen 1967 | |
Rudolf Böhm (1944) | lead voc / guit |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Jan Korbička (1952) | solo guit / voc |
Luděk Brůček (1952) | drums / voc |
V této sestavě kapela nacvičila repertoár převzatých skladeb jak českých, tak i zahraničních bigbeatových kapel. Kapela zkoušela, ale chtěla se také prezentovat na veřejnosti, ovšem zásadním problémem byl nedostatek aparatury. Tato situace se však částečně vyřešila laskavostí a pomocí kamaráda, kterému už bylo 18let a navíc měl modrou knížku (nemusel na vojnu). Ten si vzal na sebe půjčku, mohla se tedy nakoupit nezbytná aparatura a byla otevřena cesta k veřejné produkci. Kapela požádala Sokol Bosonohy o možnost vystoupení v bosonožské Orlovně a kupodivu se podařilo. Bohužel však byl představiteli sokola určen termín až někdy za 3měsíce.
A teď jen pro vysvětlení - Orel nebyl v té době in, Sokol ano - dva téměř stejní ptáci, prostě ornitologický rasizmus - Orlovnu postavili před válkou Orli a nyní tam hnízdili Sokoli.
Kluci z bosonožské kapely nadržení na vystupování pak uspíšili svoji premiéru po dohodě v dalším bosonožském sále - v hospodě u Čoupků a tím vyrazili do světa bigbeatu. Kapela si však dávala čím dál tím víc vyšší cíle a tak do svých řad přijala Ivoše Pšikala, který byl nejen dobrým kytaristou, ale také přinesl do kapely dobrou aparaturu, kterou sám stavěl a uměl vše opravit. Příchodem Ivoše Pšikala došlo také ke změnám postů.
Členové The Madmen 1967-1968 | |
Rudolf Böhm (1944) | lead voc / guit |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Jan Korbička (1952) | guit / voc |
Ivo Pšikal (1951) | solo guit / voc |
Luděk Brůček (1952) | drums / voc |
S novým seskupením se kapela snažila také o vlastní tvorbu, čímž vniklo několik vlastních skladeb, ale postupně měnila svůj výraz a přecházela k tvrdším žánrům rocku, který však byl z převzatých skladeb.
Přišel nový rok 1968 a zkoušky probíhali v místní Orlovně. Problém však byl, že se mohlo zkoušet pouze v neděli od 6hod ráno do cca 9hod, do doby, kdy přijdou uklízet po sobotním plesu. Bubeník Luděk Brůček měl bydliště v Radosticích a na zkoušky nemohl jezdit (v neděli tehdy nejezdil žádný autobus) a tak opět došlo ke změnám, kdy z kapely Luděk Brůček odešel a za bicí usedl Jan Korbička.
K těmto zkouškám se váže ještě další zkušenost. Po plesech na stolech zůstávalo hromadu nedopitých lahví a chlapci ochutnávali, že jim pak i chodník byl malý a to v době, kdy ostatní chodili z kostela. No to byla ostuda a doma mazec.
Členové The Madmen 1968 | |
Rudolf Böhm (1944) | lead voc / guit |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Jan Korbička (1952) | drums / voc |
Ivo Pšikal (1951) | solo guit / voc |
Po této změně se Rudolf Böhm musel opět chytit kytary a v tomto složení odehrála celou řadu vystoupení jak v Bosonohách, tak i v Troubsku, Ostopovicích apod. Aby se Rudolf Böhm mohl plně věnovat pouze sólovému zpěvu, kapela hledala nového kytaristu a na doporučení jednoho z fanoušků a kamaráda se do řad Madmenů přidal v r. 1969 Pavel Honzák.
Členové The Madmen 1969 | |
Rudolf Böhm (1944) | lead voc |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Jan Korbička (1952) | drums / voc |
Ivo Pšikal (1951) | solo guit / voc |
Pavel Honzák (1951) | guit / voc |
Nově příchozí Pavel Honzák svým dobrým hlasem posílil vokály a kapela si tím vylepšila svoji pozici na bigbítovém poli. V téže době došlo také k dohodě s bosonožským svazem zahrádkářů, že si v jejich prostorách kapela uložila aparaturu a mohla zkoušet. Z vděčnosti členové a přátele bosonožského bigbítu opravovali na budově, co se dalo, včetně střechy. Také zahrádkářům jednou zahráli na výroční schůzi a i když nabídli pomalé „ploužáky“, tak u mnohem starší generace tvrdě „narazili“. Avšak vzhledem k tomu, že hoši byli také trempové a často hráli i staré trempské písně, tak zahraná Cikánka skladatele Karla Vacka členy schůze obměkčila a mohli zkoušet dále.
V létě r.1970 přišel kytaristovi Ivo Pšikalovi povolávací rozkaz na tehdejší povinnou dvouletou vojenskou drezuru a kapela se potýkala s otázkou jak dál. Na velice krátkou dobu post kytaristy zkoušel Pavel Honzák, ale záhy řady The Madmen rozšířil kytarista Milan Ostrý ze skupiny The Griffins.
Členové The Madmen 1970-71 | |
Rudolf Böhm (1944) | lead voc |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Jan Korbička (1952) | drums / voc |
Pavel Honzák (1951) | guit / voc |
Milan Ostrý (1950) | solo guit / voc |
V téže době také došlo ke změně zkušebny a kapela se přemístila do nepoužívané kuželkárny Sokola Bohunice. Byla to poměrně velká výhoda, protože nad touto kuželnou byl sál ve kterém kapela často v té době hrála a přemístění aparatury bylo více jak jednoduché.
Něco však mělo také i svá úskalí, podobně jako situace, kdy se na zkoušky Jan Korbička a Jaroslav Buček na sklonku léta dopravovali na staré motorce Z125. Tu Honza vyhandloval za jeden nahraný magnetofonový pásek + 25,- tehdy Kčs. Dal ji však dohromady jen aby jezdila a tak když je jednou k večeru zastavila tehdejší hlídka veřejné bezpečnosti, jeden z příslušníků jim sdělil ..... "sotva se na vás podívám, už vidím 11 dopravních přestupků .... nemáte helmy, motorka nesvítí vpředu ani vzadu, nemá číslo, nemá stupačky, nemá zadní sedadlo" apod. (Jarek seděl jen na blatníku). Nakonec to však dopadlo vcelku obstojně. Museli motorku nechat v Bohunicích u Pavla Honzáka a domů se dopravit po svých a pak byla nějaká relativně malá pokuta.
Prostřednictvím Milana Ostrého se ostatní členové kapely seznámili s šikovným elektrotechnikem Šešulkou, který jim sestavil stavebnicový výrobek československého HI-FI klubu - Tranziwatt 100, čímž posílili jejich vokální sound. Šešulka znal kvality muzikantů The Madmen a dovedl na jedno vystoupení v Bohunicích zástupce pražských Rebels, kteří měli zájem o bubeníka Jana Korbičku. Ten však jejich návrh jít do Prahy odmítl a zůstal věrný Madmenům, kteří opět přitvrdili nacvičováním skladeb od Black Sabbath.
Čas se s časem sešel a co vyřadilo Ivo Pšikala z bigbítového dění, postihlo i Milana Ostrého, za kterým se nekompromisně zavřela vojenská brána (jaro 1971). Kapela se přes léto odstěhovala z bohunické kuželny zpět do Bosonoh, tentokrát do bosonožského kina a opět hledala kytaristu. Několik zkoušek s kapelou absolvoval Zdeněk Blažek, ale nakonec Pavel Honzák dovedl Miloše Morávka. Ten s kapelou začal zkoušet na podzim 1971 ještě s bubeníkem Janem Korbičkou, který ale záhy musel jít naplnit, tehdy občanskou povinnost a i za ním se zavřela vojenská brána. Současně s odchodem Jana Korbičky ohlásil odchod i Rudolf Böhm do troubské taneční skupiny Akord. Jana Korbičku nahradil na postu bubeníka František Stehlík, kterého dovedl Miloš Morávek a sólového zpěvu se ujal Pavel Honzák.
Těmito změnami byla zahájena II. Etapa The Madmen
II. Etapa The Madmen | |
Členové The Madmen 1971-72 | |
Jaroslav Buček (1951) | bass / voc |
Pavel Honzák (1951) | lead voc |
Miloš Morávek (1951) | solo guit / voc |
František Stehlík (1950) | drums / voc |
Připravujeme postupně jak si kdo vzpomene
COMEBACK 1997
Zásadním iniciátorem comebacku byl současný bubeník František Stehlík, kdy při oslavě silvestra 96/97 s Jarkem Bučkem na chatě, ovlivněni alkoholem, vymysleli comeback. Nápad František nosil už min. 1/2roku před touto dohodou, ale až na silvestra došlo k dohodě, že obejdou ostatní a pokusí se kapelu dát dohromady. Tak se stalo a příslib dali jak Pavel Honzák, tak i Jan Korbička. Poté se všichni vydali za posledním a to byl Miloš Morávek, který na obnovu kapely reagoval "Fano vždyť nám bude padesát, myslíš že to má cenu?" . Ano cenu to mělo a má zajisté i nadále. Nakonec to možná byl jak pro Miloše, tak i pro ostatní impuls k tomu, aby pak následně začal znovu hrát s Progres 2 a kapelou Futurum. Prostě se řada kapel po comebacku Madmen opičila a obnovili svoji činnost.
Připravujeme postupně jak si kdo vzpomene
I. ETAPA 1966 - 1971 | |||||
lead voc | solo guit | bass | guit | drums | |
1966-67 | Rudolf Böhm | Jan Korbička | Jaroslav Buček | Rudolf Böhm | Jaroslav Kříž |
1967 | Rudolf Böhm | Jan Korbička | Jaroslav Buček | Rudolf Böhm | Luděk Brůček |
1967-68 | Rudolf Böhm | Ivo Pšikal | Jaroslav Buček | Jan Korbička | Luděk Brůček |
1968 | Rudolf Böhm | Ivo Pšikal | Jaroslav Buček | Jan Korbička | |
1969-70 | Rudolf Böhm | Ivo Pšikal | Jaroslav Buček | Pavel Honzák | Jan Korbička |
1970-71 | Rudolf Böhm | Milan Ostrý | Jaroslav Buček | Pavel Honzák | Jan Korbička |
II. ETAPA 1971 - 1974 | |||||
1971 | Pavel Honzák | Miloš Morávek | Jaroslav Buček | František Stehlík | |
1972 | Pavel Honzák | Miloš Morávek | Jaroslav Buček | Karel Pištělák-key | František Stehlík |
1973-75 | Pavel Honzák | Miloš Morávek | Jaroslav Buček | František Stehlík | |
1975 - ROZCHOD THE MADMEN |
__________________________________________________________________________________________________________________
Dále hudebníci z The Madmen učinkovali v těchto kapelách: | ||||||||||
Jaroslav Buček | Pavel Honzák | Miloš Morávek | František Stehlík | Jan Korbička | ||||||
PROTOTYP | válel si šunky | REGENERACE | TAKT | HAUS TRAMP MUSIC | ||||||
DÁLNICE 61 | PROGRES 2 | PROTOTYP | ||||||||
THE FACE | FUTURUM | |||||||||
KERN | ||||||||||
SYNKOPY 61 |
___________________________________________________________________________________________________________________
III. ETAPA 1967 - do dnes | |||||
COMEBACK THE MADMEN | |||||
lead voc | solo guit | Bass | Key | Drums | |
1997-99 | Pavel Honzák | Miloš Morávek | Jaroslav Buček | Jan Korbička | František Stehlík |
1999 | Pavel Honzák | Miloš Morávek | František Goliš Drápal | Jan Korbička | František Stehlík |
2000-14 | Miroslav Rajdl | Miloš Morávek | Vilém Majtner | Jan Korbička | František Stehlík |
2014-dnes | Vilém Majtner | Miloš Morávek | František Goliš Drápal | Jan Korbička | František Stehlík |
__________________________________________________________________________________________________________________
Naši hosté v letech 1971-1974 | ||||||||||||
Milan Kunc (voc) | skupina Premiér | |||||||||||
Zdeněk Blažek (bg,g,key) | hrál se všemi, dobře a rád | |||||||||||
Richard Lašek (perc) | později Folk Team, Plzeňské "Koule", Kamelot | |||||||||||
Ladislav Severa (g, voc) | FGB Stelars, skupina Hany Hegerové | |||||||||||
Bobi Houda (g, voc) | superbluesman | |||||||||||
Mirka Křivánková ( voc) | Premiér, později Kratochvíl, Stivín | |||||||||||
Rudy Kovanda (voc) | Zlatý Slavík | |||||||||||
Mr. Tamburína (tam) | showman |